Microsoft Dynamics 365 Portaler är fortfarande ett ganska okänt begrepp till och med för dem som redan använder sig av Microsoft Dynamics 365. Företag använder webbportaler av olika anledningar. De är interaktiva verktyg som kan ge en användare sammanställda data från olika källor på ett säkert sätt. 

Varför en Dynamics 365 portal när ni har en hemsida

Er egen hemsida är ett utmärkt sätt att presentera ert företag på webben och för att skapa leads till era säljare. Dynamics 365 portal fungerar inte riktigt så, utan med engagemang och aktiv kommunikation ges kunden eller partnern en större inblick hos er bakom hemsidan.  Era kunder är betydligt aktivare online idag än tidigare och kraven på aktiv kommunikation, service och support är betydligt högre ställda. Möt kundens krav genom att ansluta ert företag till en Dynamics 365 portal.  

Det finns mycket att vinna med en rätt anpassad portal. Nedan följer några av Dynamics 365 färdiga portallösningar. 

Community Portal 

Med diskussionsforum, bloggar, skapande av artiklar, omröstningar, betyg och kommentarer för att fånga feedback så blir kunden mer delaktig. Samla idéer samtidigt som du delar idéresultat och låt användare blir influensers för ditt företag.  

Delaktiga och engagerade kunder blir återkommande kunder och kunder som återkommer blir i sin tur ambassadörer som sprider ordet vidare till potentiella nya kunder. 

Customer service portal 

En självbetjäningsportal för kunder ger extra supportutbud till företag och hjälper till att möta önskemålen om snabba svar på kundens frågor. Oavsett tid på dygnet så kan kunden fortfarande få den information som önskas via FAQ:s, kunskapsartiklar eller själv skapa kundärenden direkt till supporten. 

Med en självbetjäningsportal får kunderna det stöd de önskar, tillgång till diskussionsforum som bygger kundlojalitet och möjligheten att ge företaget feedback genom omröstningar, betyg och kommentarer. 

Partner Portal 

Via en Dynamics 365 partnerportal får dina partners tillgång till de verktyg och den information de behöver för att skapa lyckade affärer. Partnerportalen handlar om att ge dina partners möjlighet att fatta bättre och snabbare beslut samtidigt som man undanröjer hinder. Via portalen kommer de enkelt åt de konton och affärsmöjligheter som tilldelats partnern. 

Ett nytt samarbete med flera inblandade partners gör det möjligt att arbeta med samma affärsmöjligheter på samma ställe och maximera försäljnings- och implementeringsupplevelser. Partnern kan både skapa egna affärsmöjligheter och få dem tilldelade till sig.
 

Vill du veta mer om Microsofts Portaler hör av dig till oss. Vi på CRM-konsulterna använder själva Dynamics 365 Customer service portal för vår kundsupport.