This post was originally published on this site.

Sommaren rullar vidare och vår tillbakablick med den. Idag riktar vi oss till dig som säljchef som har kommit till insikten att du behöver, vill ha och kommer att införskaffa någon form av verktyg som hjälper dig i din vardag. Något som får samlar hela säljteamets försäljning på ett och samma ställe.

Kul att du har kommit så långt i ditt tänk om hur du kan öka din försäljning. Men vissa frågetecken finns kvar att räta ut till utropstecken. Vilka de digitala verktygen är och hur de bäst används är ett. Priset är inte oviktigt heller. Har vi tillräckligt med budget för att införskaffa ett säljstöd kanske du undrar. Frågan som egentligen bör ställas är om du har råd att inte använda dig av ett säljstöd i längden.

I dessa fyra artiklar ges svaren på dessa frågeställningar.

  1. 5 digitala verktyg som effektiviserar försäljningen
    Thomas Lindqvist listar i den här artikeln fem exempel på digitala verktyg som effektiviserar försäljningen. Business Intelligence, sociala medier, automatiserade affärsprocesser, CRM och en väl fungerande mobilitet är medel som varje säljteam idag bör använda sig för att leva och frodas i den nya digitaliserade världen.
  1. Så bygger du relationer i CRM
    Grundaren av CRM-Konsulterna, tillika Microsoft MVP Gustaf Westerlund, berättar här om vikten av att bygga och underhålla relationer. Både digitala och traditionella. Genvägen är via CRM. Kanske är din kollega god vän med en potentiell kunds VD? Sådan information kan ju vara guld värd om du får den i tid och inte för sent.
  1. Säljstöd – varje investerad krona ger 8 tillbaka
    VD Kathrine Hogseth tar oss igenom en undersökning från Nucleus Research bevisar just detta. Många tvivlar kanske när de hör det och tycker det låter för bra för att vara sant men stämmer faktiskt.  Att investera i ett säljstöd ger effekt som syns i ökad produktivitet hos säljkåren. Företaget tappar eller glömmer inte bort leads och fler affärsmöjligheter leder till vunna affärer. Att det är ordning och reda i relationen med kunderna skapar även merförsäljning.
  1. 5 tecken på att ditt CRM-system är användarvänligt
    Ett användarvänligt CRM-system är ett måste. Det är människor som ska använda systemet och görs inte det är de investerade pengarna kastade i sjön. Vad det är som definierar användarvänlighet är inte alltid det lättaste. Tydlighet i formulär och diagram och att enkelt kunna navigera i systemet är några av ingredienserna som gås igenom i artikeln.

Vill du gå vidare i din jakt på ökad försäljning?
Vi erbjuder en kostnadsfri konsultation där vi kommer till er och diskuterar just era utmaningar och hur vi tillsammans kan tackla dessa på effektivast möjliga sätt.

Boka gratis Konsultation

Inlägget Våra bästa artiklar om säljstöd. dök först upp på crmpaketet – ett lättanvänt och mobilt säljstöd.