5 tips för att tillmötesgå GDPR för dina utskick

Alla som skickar ut Nyhetsbrev, medlemsbrev, kundklubbsinformation etc. behöver medgivande, sk. Opt-in. Hur ska ni som företag fråga era kunder, medlemmar och potentiella kunder om lov samtidigt som ni inte vill förlora dem för att de inte svarar på er förfrågan. Jag har några råd på vägen som ni bör tänka på.
Nu när alla som vill vara kvar givit sitt medgivande, och de som svarat Nej eller inte svarat alls efter påminnelser tas bort, så har ni nu en uppdaterad och förmodligen betydligt mer aktiv grupp att kommunicera till framöver.
Vill du läsa mer om vad vi skrivit kring GDPR:
http://crmpaketet.se/gdpr-och-vikten-av-att-spara-ratt-data/
http://crmpaketet.se/gdpr-och-kundsupport/
http://crmpaketet.se/gdpr-itil-sant/
http://crmpaketet.se/forbered-ert-crm-system-for-gdpr-nagra-handfasta-tips/
Kontakta oss så berättar vi gärna mer>>
Inlägget 5 tips för att tillmötesgå GDPR för dina utskick dök först upp på crmpaketet – ett lättanvänt och mobilt säljstöd.
<script type=”text/javascript”> var cdCampaignKey = ’CMP-01011-P4S9C3’; </script>
Känner du dig osäker eller är du redo att komma igång? Kontakta oss så svarar vi på alla frågor eller föreslår ett uppstartsmöte där vi går igenom era behov.