Jag har varit en del av CRM-Konsulterna i snart två månader.

Två månader som flugit förbi, fyllda av nya kunder, möten, utmaningar och en hel del skratt.

Jag har tidigare jobbat på både små, medelstora och gigantiska företag, och det är sannerligen uppfriskande att nu vara tillbaka i den verksamhetsform jag gillar bäst.

Jag kom in i CRM-Konsulterna med anställningsnummer 15.
Efter sommaren är vi uppe i 17 personer.

~~~

17 personer kan tyckas pyttesmått och obetydligt.

Kanske är det så, men vi är 17 personer som alla har samma fokus, och vår affärsidé är ganska enkel:

“CRM-Konsulterna erbjuder tjänster för att
utveckla och säkerställa verksamhetens relationer,
samt skapa kontroll och långsiktig lönsamhet
för våra kunder”

Jag tror innerligt att när fokus ligger på detta och inte på tekniken i sig, då kan vi göra verklig skillnad.
Alltför många gånger har jag sett “kunden” komma till “konsulten” med förhoppningen att förnya sin verksamhet. Konsulten har fokuserat på Tekniken och gjort den till både Målet och Vägen, istället för att låta den vara Medlet.
När projektet väl levererats har kunden gått därifrån med samma gamla system, men i en ny skepnad.

Min fasta övertygelse är att vi behöver vända på stenarna, ifrågasätta metoderna, skita i traditionerna och tillsammans forma era framtida system utifrån tekniska möjligheter lika väl som verksamhetsmässiga visioner.

17 personer är pyttesmått och obetydligt.

Men vi är 17 som kittlas av de nya möjligheterna vi får genom att bredda begreppen från det klassiskt smala CRM-systemet till att omfamna hela Power Platform.

Vi är 17 som just startat en resa för att ytterligare vässa oss. Vi ser över våra egna processer, våra verktyg och metoder, och skruvar upp kvalitetssäkringen ytterligare några steg. Nyligen ägnade vi en heldag åt att tillsammans titta i backspegeln för lite självrannsakan, fundera över omständigheter när saker inte gått som de borde, och mejsla ut bästa vägen framåt. Det kan tyckas negativt att leta fel, men vare sig man letar eller inte så är ingen felfri. Förbättringspotential finns alltid. Och vi vill alltid sträva efter att bli ännu bättre på det vi gör.

Vi är 17 som, förutom vår självrannsakan och bollande kring hur vi på CRM-Konsulterna skall arbeta framöver, även investerade tid i att göra “yrkesrelaterade personlighetsanalyser”. Mycket intressant och lärorikt, på ett helt annat plan än det vi är vana vid!

Energin efter denna dag var lysande stark, och jag ser verkligen fram emot att vi 17 tillsammans fortsätter utmana oss själva och spetsa oss i hur vi attackerar era utmaningar.

17 personer är pyttesmått och obetydligt.

Men när 17 personer dedikerar sina dagar åt att bli bäst på att hjälpa företag ta hand om sina kunder på bästa sätt med hjälp av Microsoft Dynamics 365 och Power Platform

ja då är det inte pyttesmått längre.

En solklar slutsats av våra lite djupare analyser den där dagen är att vi är 17 väldigt olika människor, med olika drivkrafter, drömmar och förmågor…

… och det, det är verkligen inte obetydligt.

Du är alltid välkommen att kontakta oss för att se hur vi kan stötta din organisation och er kundhantering.