Inte en vecka utan en förändrad process – men nu mer effektivt

Apollo

”Vi var det första team på Apollo som har ett kundresetänk! Och nu med en extremt ökad produktivitet – det går inte en vecka utan en förbättrad process. Vi förstår att ett fält kan göra skillnad, framför allt för marknad, som kan personalisera webben – det är en enorm bedrift”, säger Johnny Nilsson som arbetar som Consumer Insight Manager på Apollo.

Apollo är verksamma inom turism och reseindustrin och har fler än 10 000 anställda. Syftet att flytta Apollos CRM var att förenkla flödet och få ut mer av systemet.

Vi har flyttat Apollos CRM från ”on-premise” till online med allt vad det innebär. En flytt upp till molnet för att förenkla alla processer. Tidigare har vi varit låsta och beroende av många leverantörer, både externt och internt, vilket gjorde att det var väldigt många inblandade och kostade en massa pengar.

Johnny Nilsson

Vårt samarbete och framtida värde

”I samband med uppgraderingen av den äldre versionen av systemet, så tittade vi på fler aktörer. Bland annat Avega som länge varit partner till oss. Avega i sin tur tog hjälp av CRM-Konsulterna som de har ett samarbete med sedan tidigare. Vi gillade det upplägget med dessa två partners och framför allt med den förespråkade lösningen att gå direkt till online”, fortsätter Johnny.

”Det är spännande att jobba på det sätt vi gör. Vi är ett team med marknad, analytiker, CRM MVP och IT som ger en bredd och vi har väldigt roligt. Det blir så mycket bättre om man förstår varandra och det har fungerat extremt bra”, säger Johnny och fortsätter:

”Vi som team ska fortsätta att vara pragmatiska och vara överens om att inte göra allt till 100 %. Så att vi hela tiden får ut saker till i verksamheten och levererar det som ger värde för dem”, avslutar Johnny Nilsson.

Vill du läsa mer så kan du ladda ner referenscase på engelska: Apollo Customer story

Kontakta oss med dina frågor!

Känner du dig osäker eller är du redo att komma igång? Kontakta oss så svarar vi på alla frågor eller föreslår ett uppstartsmöte där vi går igenom era behov.