Microsoft publicerar för andra gången under 2019 sin plan för hur ekosystemet runt Customer Engagement kommer utveckla sig framöver och redan nu kan man prova på vissa nyheter.  Ni kan ana glädjen hos oss på CRM-Konsulterna när det 350 sidor långa dokumentet släpptes. Den går igenom vilka funktioner och förbättringar som kommer att göras tillgängliga under närmaste halvåret. Jag har inte hunnit läsa hela (det har ju trots allt varit sommar) men jag har redan hittat några saker som jag vet att våra kunder kommer att ha nytta av direkt – och de vill jag såklart dela med er. 

När du stänger en affärsmöjlighet kan du nu ändra i formuläret som kommer upp 

Det är något vi hör ofta att våra kunder vill göra. Det är alltså den rutan där man fyller i varför man förlorade affärsmöjligheten, eller hur mycket den faktiska intäkten blev av en vunnen affärsmöjlighet.  Nu kan du skräddarsy formuläret med fält som är anpassade efter din affär och så som du önskar ha dem. Denna förbättring kommer att vara allmänt tillgänglig i oktober i år men kan testas redan nu i testmiljöer. För att aktivera förhandsvisningen av denna och flera andra funktioner kan du göra följande 

Slå på förhandsvisning av nya funktioner 

  • Börja med att gå in på Power Platform
  • Nu kan du välja miljöer 
  • Här väljer du din testmiljö, har du ingen? Hör av er till oss så kan vi förklara varför det är ett måste! 
  • Till höger på sidan väljer du hantera under rubriken uppdateringar 
  • Här klickar du på uppdatera nu 

Tänk på att ändringen ovan inte är den enda som kommer att påverka din miljö. Vill du veta exakt hur ni kommer påverkas så hör av er till oss. Nya uppdateringar kommer löpande rullas ut även om du inte deltagit i förhandsvisningen. Att testa och verifiera er befintliga lösning mot kommande uppdateringar är viktigt för att inte stöta på oväntade problem.  Alexey som nyss börjat hos oss är riktigt duktig på att sätta upp automatiserade tester för kodanpassningar.

Fråga oss gärna om du behöver hjälp.