Få ut mer av systemet – Vad vi har gjort tillsammans

-Vi har flyttat Apollos CRM från on-premise till online med allt vad det innebär. Och det har gått bra, vilket är så roligt. En flytt upp till molnet för att förenkla alla processer. Tidigare har vi varit låsta och beroende av många leverantörer, både externt och internt, vilket gjorde att det var väldigt många inblandade och kostade en himla massa pengar. Så syftet var att förenkla hela flödet och få ut mer av systemet, säger Johnny Nilsson, Consumer Insight Manager

Apollo
Turism och Reseindustri
Mer än 10 000 anställda
Ladda ner referenscase på engelska: Apollo Customer story

Inte en vecka utan en förändrad process

Johnny Nilsson

Customer Insight Manager, Apollo

Gå direkt till online – Hur det kom det sig att Apollo blev kund hos CRM-Konsulterna

Johnny fortsätter: -I samband med att uppgradering av den äldre versionen av systemet skulle ske så tittade vi på fler aktörer. Bland annat Avega som länge varit partner till oss. Avega i sin tur tog hjälp av CRM-Konsulterna som de har ett samarbete med sedan tidigare. Vi gillade det upplägget med dessa två partners och framför allt med den förespråkade lösningen att gå direkt till online.

Extremt ökad produktivitet – På vilket sätt levererar CRM-Konsulterna värde till Apollo

-Det är spännande att jobba på det sätt vi gör. Vi är ett team med marknad, analytiker, CRM MVP, IT som ger en bredd och vi har väldigt roligt. Det blir så mycket bättre om man förstår varandra och det har fungerat extremt bra! säger Johnny och fortsätter:

-Vi var det första team på Apollo som har kundresa-tänk! Med en extremt ökad produktivitet och det går inte en vecka utan en förbättrad process. Vi förstår att ett fält kan göra skillnad, framför allt för marknad, som tex marknad kan personalierna webben – Det är en enorm bedrift.

Värde i verksamheten – Våra framtidsutsikter

-Vi som team ska fortsätta att vara pragmatiska och vara överens om att inte göra allt alltid till 100 %. Så att vi hela tiden får ut saker till i verksamheten och levererar det som ger värde för dem, avslutar Johnny Nilsson.