I detta nyhetsbrev kan du läsa om:
CRM-Konsulterna goes CRMK
Som du säkert har sett kommunicerar vi allt oftare namnet CRMK när vi benämner oss själva, än att skriva ut CRM-Konsulterna. Det här är en medveten och stegvis förändring vi valt att göra av flera anledningar. En av de främsta är att vårt namn – ”CRM-Konsultera” är en riktig tungvrickare för människor som inte har svenska som sitt första språk. Och när vi nu startar upp vårt systerbolag i Tyskland känns det helt naturligt. Det är också ett långt namn att skriva i våra e-postadresser och det händer att någon bokstav hamnar fel så att e-post inte kommer fram. Vår logotyp har sedan länge visat namnet CRMK så förändringen är inte så stor. Vi är samma företag och vårt fullständiga juridiska bolagsnamn är fortfarande CRM-Konsulterna i Sverige AB.
Det innebär att vi har påbörjat att använda e-postadresser med domänen crmk.se. Omställningen kommer att ske succesivt från och med nu. Får du mejl från någon av oss med den adressen är det alltså ett korrekt mejl.
Nyheter från Microsoft Ignite 2024
I november gick Microsofts event Ignite av stapeln i Chicago. Vår kollega Carina Claesson var på plats och har delat med sig av både kommande nyheter och sina upplevelser:
”Som väntat var det mycket kring AI och Copilot. Uttrycket ”Copilot is the UI for AI” hade vi hört tidigare, nu under keynote dök det upp ”Building an Agentic world”. Det pratades och demonstrerades mycket kring hur det kommer förändras hur vi bygger appar och även hur appar används. Mer AI, mer agenter. Hur alla appar kommer ha flera agenter bakom sig i framtiden. ”Autonomous agents” har det varit mycket prat om det senaste året. Det betyder agenter som körs i bakgrunden, oberoende av en användare, inte bara en chattbott som en användare startar en konversation med, utan en agent som kan triggas av någon händelse eller uppdatering i systemet och köra affärslogik i bakgrunden.”
Dessutom visades två nya agenter för modell-drivna appar; data entry agent och data exploration agent. Den första innebär att man kan ladda upp ett dokument eller e-mail och från det extraheras text som per automatik landar i fälten på formuläret man ska fylla i. För att minska manuella arbetsinsatsen för användaren. Den andra inbyggda agenten kommer kunna användas för smartare sökning och filtrering. Dessa kommer rullas ut inom de närmsta veckorna.
Vill du läsa mer om nyheterna som presenterades på Ignite? Charles Lamanna, Corporate Vice President, Business & Industry Copilot at Microsoft, sammanfattar nyheterna i detta blogginlägg.
Vi deltog på Marketing Day Stockholm hos Apollo
Den 11 december deltog vi som stolt sponsor på Marketing Day Stockholm, ett gemenskapsdrivet evenemang för lärande och erfarenhetsutbyte. Marketing Day samlar användare, partners och konsulter för att dela insikter och diskutera framtiden inom D365 Customer Insights & Sales och relaterade teknologier och processer.
Denna gång välkomnande Apollo oss till sina fina lokaler vid Nortull i Stockholm. Dagen bjöd på en bred agenda med allt från keynote-presentationer till fokusgrupper. Bland höjdpunkterna fanns Jim Nakashima från Microsoft, som presenterade framtiden för försäljning och marknadsföring. Därefter delade Schibsted sina erfarenheter av att navigera övergången till CI-J samt Apollo som presenterade sina resa mot Hyper-personalisering. Fokusgrupperna behandlade aktuella ämnen som realtidsstrategier, AI i försäljning och samarbete mellan marknad och sälj.
Efter en lärorik dag, avrundade några av oss med en trevlig AW på vårt kontor. Det blev en chans att fortsätta nätverka, diskutera dagens insikter och bygga vidare på relationer i en mer avslappnad miljö.
Vi är glada över att ha bidragit till denna kunskapsdag tillsammans med Apollo. Tack till alla deltagare för en inspirerande dag!
Öppettider support under jul och nyår
Julen är en tid för vila och gemenskap, men vi vet att oförutsedda saker ibland kan dyka upp. Därför vill vi att du ska känna dig trygg i att vår support finns tillgänglig under julen under alla helgfria vardagar 8-17. Oavsett om det gäller en akut fråga eller ett ärende som inte kan vänta, når du oss som vanligt på support@crmkonsulterna.se
God jul och gott nytt år önskar vi er alla!
Kathrine Hogseth
CEO CRMK