Nyheter från CRMK – november 2023

I detta nyhetsbrev kan du läsa om:

höstbild

ISO 9001 certifierade

Vi har nyligen genomgått en ISO 9001-revision och med glädje kan vi meddela att vi har blivit godkända i denna viktiga kvalitetsstandard. Detta är ett kvitto på vårt engagemang för att upprätthålla höga kvalitetsstandarder i allt vi gör och att kontinuerligt sträva efter förbättring.

Under det gångna året har vi arbetat hårt för att förbättra vår verksamhet och tjänster. Ett bevis på detta är de 51 förbättringsförslag som vi har tagit till oss och implementerat. Dessa förslag har hjälpt oss att finjustera och optimera vår verksamhet, vilket i sin tur har lett till ökad effektivitet och kvalitet i vår leveransprocess. Vi är fast beslutna att fortsätta sträva efter att bli lite bättre varje dag.  

Fabric – en nyhet från Microsoft 

Microsoft har nyligen släppt en ny tjänst som kallas ”Microsoft Fabric”. Den samlar många existerande tjänster under en och samma licensierings- och förbrukningsmodell samt inför ett nytt koncept kallat ”OneLake”. Poängen med OneLake är att förenkla hanteringen av datalakes ur säkerhets, prestanda och accessperspektiv. Eftersom dataanalys och hantering av stora mängder data ofta ligger väldigt nära Dynamics 365 CE och Power Platform, är det ett ämne som för många företag är viktigt att ha koll på.  

Tjänsten kostar från ca 3000 SEK/månad och möjliggör då att man kan använda alla tjänster inom ramen för Microsoft Fabric. Notera att Microsoft Fabric i det ögonblick detta skrivs är i preview, mycket är nytt och sannolikt finns det några barnsjukdomar. 

Läs mer om Microsoft Fabric i denna artikel skriven av Gustaf Westerlund.

Flytthjälp för Marknad; Outbound flyttar till Real-time journeys 

Som vi tidigare informerat om har Microsoft bytt namn på marknadsmodulen från Dynamics 365 Marketing till Dynamics Customer Insights. I och med gick de även ut med nyheten att de stoppar fortsatt utveckling av den delen som heter ”Outbound” och att all nyutveckling kommer att ske i den delen som kallas Real-time journeys. Det är även här som Copilot kommer att finnas i marknadsverktyget. 

Vad innebär det här? Jo – nya användare som implementerar modulen från och med nu kommer bara att kunna se och jobba i Real-time journeys. Befintliga användare kommer behöva flytta allt in i Real-time journeys. Även om vi i dagsläget inte vet när Outbound kommer att gå i pension för gott är det dags att börja planera för flytt! 

Vår kollega Alexander Cederblad har skrivit en artikel om vad du behöver tänka på inför och under en flytt. 

Vi hjälper gärna till så att övergången blir så smidig som möjligt och har flyttpaket anpassade efter din verksamhets behov. Hör av dig till oss om du vill veta mer och komma igång med er flytt. 

Handbok – med insikter och tips från våra experter 

Du vet kanske att vi har vår alldeles egna handbok – Den unika kundrelationen. I den delar våra experter med sig av insikter och tips för hur du ska förbättra era processer, arbeta systematiserat och datadrivet för att ta era kundrelationer till nästa nivå. Nu har vi uppdaterat den med ännu mer matnyttig läsning. Ett hett tips är att dela den i din organisation för att skapa samsyn och vässa era kunskaper ytterligare, så att ni kan få ut mest nytta av er data. Du hittar den här för nedladdning.  

Budgetarbete och planering för nästa år 

Vi är medvetna om att många av er förmodligen redan är djupt engagerade i ert budgetarbete och utformning av affärsplanen för det kommande året. I detta sammanhang vill vi gärna påminna er om att det är avgörande att ni inte bara inkluderar befintliga kostnader utan också sätter av tillräckliga resurser och budget för kontinuerliga förbättringar. 

Att ligga i framkant inom er bransch och uppfylla era mål kräver ständig utveckling och innovation. Så när ni planerar för det kommande året, överväg att avsätta tid, resurser och budget för att säkerställa att ni kan fortsätta att förbättra era processer och anpassa er till en föränderlig marknad. 

Det kan vara en fördelaktig möjlighet att investera i organisationens framtid. Vi ser fram emot att samarbeta med er för att använda eventuella resurser som är tillgängliga på bästa sätt för att uppnå era strategiska mål och driva ert företag framåt. Låt oss tillsammans skapa en plan för framgång och tillväxt! 

Har du funderingar eller frågor är du alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig! 

Kathrine Hogseth

Vänliga Hälsningar  

Kathrine Hogseth, vd, CRMK