Customer Accelerate

Accelerera era relationer ett steg till

Få era arbetssätt och processer att lira tillsammans på ett smidigt sätt där ni samarbetar i hela organisationen.

Ni har troligen ett enklare systemstöd idag för hantering av er kundinformation där ni har användare från olika avdelningar som skall interagera. Systemstödet har gett er en start på att samarbeta i er organisation och ni vill ta steget vidare och utveckla processerna och förfina arbetssättet ytterligare. Ni står också inför att ta nästa steg i hanteringen och agerandet på data och informationen om era kunder.

Vi vet hur ni utifrån befintligt systemstöd kan utveckla hela kundinteraktionen inklusive marknad, sälj, ärendehantering och service. Den här paketeringen är en del av ert nästa steg i att skapa en uppdaterad kundupplevelse för era kunder där ni kan fatta datadrivna och proaktiva beslut baserat på era kundinteraktioner.

Inom ”Customer Accelerate” hjälper vi er att ta nästa steg där er kund hamnar i centrum för era processer och ni får ett gemensamt arbetssätt eftersom fler processer kan inkluderas i lösningen. Vi har ett fokus på att få det långsiktigt hållbart och stödja er i att få till ett gemensamt arbetssätt. Det ingår tre uppföljningar där vi löpande utvärderar det värde som skapats för er organisation.

Så här går det till

För att säkerställa att vi arbetar effektivt och strukturerat tillsammans rekommenderar vi en ”3-stegs-raket” för att kontinuerligt utvecklas och växa.

Steg 1: Initiering

  • Workshopspaket 1-2 affärsområden
  • Konfigurering och anpassning utifrån workshops – fokus enkla funktioner
  • Microsoft licens

Steg 2: Relevans och rörelse

  • Superusers och Ambassadörer internt
  • Vidareutveckling och processoptimering av befintligt arbetssätt
  • ”In a day” erbjudande med fokus på lärande inom er organisation
  • Integration till ERP

Steg 3: Samband och växling

  • Långsiktig roadmap
  • Datadrivna beslut
  • Uppföljning och utvärdering

Support och förvaltning i paketet

För 2 superusers, 8 tim/mån timbank.

Tips på hur ni får framgång med er investering

  • Det krävs en (men helst fler) utpekad ”superuser” som samlar krav och kan systemet
  • Fokusera på att skapa tydliga mål och följ upp dem datadrivet!
  • Få tydliga ambassadörer internt som sprider ert budskap

Customer Explore

Utforska

Utforska era kunders möjligheter

Enkelt systemstöd för er viktigaste process där ni kommer upp snabbt och effektivt.

Customer excellence

Överträffa

Överträffa era kunders förväntningar

Få med er hela organisationen där ni samarbetar sömlöst gentemot er kund tillsammans, oberoende av kanal.

Kontakta oss med dina frågor!

Känner du dig osäker eller är du redo att komma igång? Kontakta oss så svarar vi på alla frågor eller föreslår ett uppstartsmöte där vi går igenom era behov.