Enkel användning med ”CRM-paketet”

NAB Solutions

De hade tidigare investerat i en CRM-lösning. Men de anställda på NAB Solutions AB tyckte den var för komplex och hjälpte inte säljarna i deras vardag. Alla affärsmöjligheter hanterades inte i systemet utan det fanns information i respektive säljares Excel-dokument.

Det var därmed en uppenbar risk för NAB Solutions AB att förlora värdefulla affärer. Ett CRM-system som inte används är inget värt och det blev snarare en börda än en hjälp bland försäljarna. Användarvänligheten var tvungen att ökas. 

NAB Solutions AB är experter på Microsoft Dynamics NAV. Med hjälp av CRM-Konsulternas lösning CRM-paketet, som bygger på Dynamics 365, har NAB lyckats med den mest klassiska utmaningen inom CRM, att få användarna att verkligen använda systemet. Säljarna har nu ett användarvänligt och lättnavigerat system som genererat en större kontroll över deras egen verksamhet och säljpipe.

”Vi gillar mest att vi har alla kontakter på ett ställe och att det finns en historik på varje kund gällande vad som kommunicerats samt vad som ska ske”, berättar Carolina Thonning, som är kundansvarig på NAB Solutions.

Ökad användning

NAB Solutions grundades 2001 och är idag 45 anställda som brinner för Dynamics NAV. De har kontor i Göteborg, Stockholm och Växjö. I företagets begynnelse levererade de allt ifrån hemsidor, intranät baserat på Lotus Notes, hårdvara, nätverk, drift i deras egna datahall och Navision. Allting som rörde IT-lösningar arbetade de med. Idag har de nischat sig och är specialister på Dynamics NAV. Företaget omsätter cirka 50 miljoner kronor.

Det var ett avgörande steg att implementera CRM-Konsulternas egna färdigpaketerade lösning, CRM-paketet. Den färdiga lösningen är speciellt framtagen och designad för svenska små och medelstora bolag, och är byggd på Dynamics 365. Den ger en full översikt över kunden då man samlar all viktig data på samma ställe. Detta underlättar för säljarna i sin vardag och driver helt klart bra försäljningsresultat.

Vi använder CRM-systemet mer nu än innan. Vi använder data från CRM till våra möten och uppföljningar

Carolina Thonning

Att användarvänligheten i CRM-paketet är genomtänkt visade sig relativt omgående för NAB Solutions. Företaget har en mer omfattande förståelse för vad som säljer och hur deras försäljningsprocess ser ut och hur lång tid den tar.

Enkelt, lätt att använda och visuellt överskådligt

Inte bara användarvänligheten visade sig vara lyckosam för NAB Solutions. ”Vi sparar idag mycket tid och har en helt annan kontroll över pipen”, säger Carolina. Att CRM-paketet är en färdig lösning kortar ner implementationsfasen avsevärt, företaget var igång på bara ett par veckor.

”Vi uppskattade den snabba implementationen. Att vi på ett så snabbt och enkelt sätt kunde komma igång med Dynamics med CRM-paketet har verkligen gagnat oss i vår verksamhet. Den smidiga och snabba implementationen gör att vi verkligen kan rekommendera CRM-paketet”, avslutar Carolina Thonning.  

Vill du läsa mer om NAB Solutions eller komma i kontakt med dem?
Besök gärna deras hemsida http://www.nabsolutions.se/

Kontakta oss med dina frågor!

Känner du dig osäker eller är du redo att komma igång? Kontakta oss så svarar vi på alla frågor eller föreslår ett uppstartsmöte där vi går igenom era behov.