10 insikter om kundrelationer

Säkert gillar du goda kundrelationer precis lika mycket som vi gör. Vi har lång erfarenhet av att arbeta med just detta och har samlat våra bästa insikter. Under våren kommer vi att ge ut en handbok som du redan nu kan förhandsboka.

Vi fyller 10 år!  

Det vill vi fira med att dela med oss av våra insikter och vår kunskap. Den erfarenhet som vi fått genom åren har tillkommit i alla våra fina samarbeten, projekt och i våra kundrelationer.

Vi på CRM-Konsulterna anser att vårda sina kundrelationer är som att dansa tillsammans. Vi har en helhetskompetens för både teknik och verksamhet, för oss är det en helhet som vi bryr oss om. En hållbar och bestående kundrelation ska vara som att dansa länge, och kunna njuta hela vägen, det ska vara som att öppna en fin present.

Så vad väntar du på? Häng med ut på dansgolvet!

samarbete

#1. Det är trist att dansa själv – bjud upp andra till dans!

En av CRM-Konsulternas grundvärdering är ”win-win”. Det bygger på att värdera vinsten för båda parter i ett nära samarbete. Jobbar man ihop med andra partners på lyckas man, det handlar inte om att konkurrera – vi tar hjälp av de bästa i stället.

Rätt tajming!

#2. Känn in takten med musiken och låt omgivningen inspirera dig!

Vi på CRM-Konsulterna gillar digitaliseringen som pågår och precis som musiken i en dans får digitaliseringen dig att påskynda utveckling. Vi gillar att utmana och föra våra kunder framåt – den digitala utvecklingen är den vi lyssnar in.

win-win!

#3. Trampa inte din partner på tårna – dansa i takt!

Att få långsiktiga relationer är att våga vara rak och ifrågasätta, göra det som är bäst för kunden. Vi på CRM-konsulterna vet vad vi pratar om och håller det vi lovar, vi trampar inte våra kunder på tårna.

ha en bra partner!

#4. Ha tilltro och följ varandra i dansen!

Det handlar om att bygga förtroende i en kundrelation. När vi är ärliga och håller vad vi lovar, då skapas tilltro och vi får ett bättre samarbete. Vår kund blir vår partner och vi dansar tillsammans i utvecklingens alla skeden.

njut!

#5. Dansa länge, dansa säkert – och ha kul hela tiden!

Vi har en helhetskompetens för både it och verksamhet, för oss är det en helhet som vi bryr oss om. Det är viktigt att vår insats ska vara hållbar och bestående. Det ska vara som att dansa länge och kunna njuta hela vägen, som att öppna en fin present.

håll takten!

#6. Håll lagom takt – väx lagom fort!

Vi utgår från vår kunds behov. Projekten ska gå i lagom takt och anpassas till vår kunds nivå och målsättningar. Det finns ingen anledning att forcera om inte vår kund är mogen – vårt samarbete är som en dans – vi behöver hålla takten.

var dig själv!

#7. Släpp loss och säg vad du behöver!

Vi låter våra kunder få vara sig själva och lyssnar in vad dom behöver. Att vara ärliga i ett samarbeta värderar vi högt. Det är också enklare att utmana en kund när man lärt känna den. Att vara sig själv blir enkelt och rätt, vi uppskattar våra kunder som vi har och lärt känna.

rätt verktyg!

#8. Ha sköna skor och bekväma kläder!

Vi på CRM-Konsulterna satsar på rätt verktyg. Tillsammans med våra samarbetspartners så finns rätt plattformar och verktyg. De tekniska plattformarna är till för att supporta och stödja arbetet med kundrelationer, så att allt går smidigt och lätt – som att ha ett par sköna skor när du dansar!

kör igång!

#9. Avvakta inte – ut på dansgolvet och testa!

Att få trycka på startknappen och köra igång ett projekt är befriande. Ibland är det bara att köra igång, utan att ha allt på plats. Vi på CRM-Konsulterna är bra på att utmana våra kunder, få de att gå utanför ”comfort zone” – ibland behöver man testa för att komma igång. 

våga ta paus!

#10. Ta det lugnt ibland för att orka mer!

Allt handlar inte om att utveckla och röra sig framåt. Ibland handlar det om att våga pausa och förvalta sina projekt väl. När vi pausar känner vi efter hur det går, kan mäta och se att vårt arbete ger rätt effekt. Sedan dansar vi vidare!

Förhandsboka vår handbok om kundrelationer

Under våren kommer vi att samla våra insikter och erfarenheter i en handbok. Du kan redan nu göra en intresseanmälan och få den rykande färsk i tryckt eller digital form så fort den finns tillgänglig.