Verksamhetsutveckling

Vad är en superuser?

För dig som bryr dig lite extra om systemet och hur det bäst används.

En superuser lär sig mer än övriga användare om hur man använder systemet och djupdyker i tips och tricks på hur man kan vrida och vända på data för att hitta möjligheter till bland annat korsförsäljning eller offerter som inte följts upp. På så vis kan den snabbt hjälpa till om någon annan fastnar i något moment.

Personen håller koll på vilka önskemål som finns på systemet från organisationen och samordnar en vidare utveckling av lösningen. Det är en viktig del av ens investering av ett bra systemstöd att det får en möjlighet att hänga med i de förändrade behov som kommer finnas för organisationen. Det kan vara allt från nya affärsområden, ändrade behov av segmenteringar, tillägg av marknadsföring med mer.

En bra superuser gör en väldig skillnad i om systemet används eller inte, och således är det en väldigt viktig roll att ha.

Vi på CRM-Konsulterna säger superuser. Inom andra organisationer kan man prata om power user. Här kan du läsa mer om varför vi benämner det som superuser.

Vill du veta mer om superusers?

Kontakta oss med dina frågor!

Känner du dig osäker eller är du redo att komma igång? Kontakta oss så svarar vi på alla frågor eller föreslår ett uppstartsmöte där vi går igenom era behov.